П`ятниця, 29.03.2024, 11:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Шевченківська гімназія

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Корисні поради

 

 

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Питання відвідування учнями школи є сьогодні надзвичайно важливим, тому нагадуємо, що згідно з Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 12.04.2000 р. № 646:

  1. Відсутність через поважні причини має бути підтверджена усно (батьки мають зателефонувати до школи не пізніше початку 1-го уроку, а надалі – надати документ, що підтверджує причину пропуску).

  2. Учні, які тимчасово не відвідували школу, подають медичну довідку чи письмове пояснення батьків або осіб, які їх замінюють, про причину відсутності на уроках, які зберігаються в у класного керівника протягом навчального року.

  3. У випадку пропуску занять протягом 2 і більше днів учень допускається до занять лише за наявності медичної довідки, що посвідчує стан здоров’я учня.

  4. Факт запізнення та завчасного закінчення занять (наприклад, через призначене на певний час відвідування лікаря) також має супроводжуватись запискою батьків (заздалегідь).

  5. У випадку запланованої тривалої відсутності (більше 2-х днів) батьки учня мають заздалегідь надати адміністрації заяву з визначенням терміну та причини відсутності, до якої додаються копії документів – путівки, квитки тощо.

  6. Відсутність без поважних причин вважається прогулом.

  7. У випадку відсутності учнів у школі понад 10 днів без поважної причини надсилаються акти про відсутність учнів у школі понад 10 днів до управління освіти та клопотання щодо проведення профілактичної роботи з сім’ями до соціальної служби та подання про притягнення батьків до адміністративної відповідальності згідно чинного законодавства України до КМСД.

  8. Поважними причинами відсутності учня в школі вважаються:

- хвороба;

- призначений візит до лікаря;

- смерть близьких родичів;

- непередбачена ситуація, що виходить за межі учнівського та батьківського контролю, яка створює перешкоди для прибуття і занять у школі;

- сімейна подорож, якщо батьки заздалегідь узгодили її з адміністрацією, написавши заяву.

 

БАТЬКИ ВІДПОВІДАЛЬНІ ЗА НАВЧАННЯ, ВИХОВАННЯ І РОЗВИТОК ДІТЕЙ,

а тому зобов’язані забезпечувати відвідування учнями уроків у навчальних закладах:

І. Згідно Сімейного кодексу України ухилення батьків від виконання батьківських обов’язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

ІІ. Згідно Кодексу про адміністративні правопорушення України:

- ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей - тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, - тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

ІІІ. Згідно Кримінального кодексу України злісне невиконання батьками, опікунами чи піклувальниками встановлених законом обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від двох до п’яти років або позбавленням волі на той самий строк.

Згідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад у разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, загальноосвітній навчальний заклад може порушувати клопотання про відповідальність таких осіб, у разі систематичного невиконання  позбавлення їх батьківських прав.

 

Пропуск уроків малолітнім є неналежним виконанням батьківських обов’язків, за що батьків притягують до адмінвідповідальності за ст. 184 КУпАП 

 


 Батькам про БУЛІНГ

 

Основні види шкільного булінгу та як йому протидіяти

Булінг (знущання, цькування, залякування) - це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили. Булінг проявляється у багатьох формах - існують вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування (кібербулінг). Хоча школа багато робить для того, щоб займатися профілактикою знущання і своєчасно справлятися з ними, батьки як і раніше краще за інших можуть навчити дітей запобігати і зупиняти прояви такої поведінки. Далі представлені поради, як потрібно справлятися з чотирма найбільш поширеними видами булінга.

1. Вербальний (словесний) булінг
Що це таке: це словесне знущання або залякування за допомогою жорстоких слів, яке включає в себе постійні образи, погрози і неповажні коментарі про будь-кого (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу, т. і. ).
Приклад: одна дитина каже іншій дитині: «Ти дуже жирний, прямо як твоя мама».

 

Характерні ознаки: діти, які зазнали вербального булінгу, часто замикаються в собі, стають вередливими або мають проблеми з апетитом. Вони можуть розповісти вам про образливі слова, які хтось вимовив на їх адресу, і запитати вас про те, чи правда це.
 

Що необхідно робити:
По-перше, вчіть своїх дітей поваги. За допомогою власної моделі поведінки зміцнюйте їх в думці про те, що кожен заслуговує доброго ставлення, - дякуйте вчителям, хваліть друзів, проявляйте добре ставлення до працівників магазинів. Розвивайте самоповагу дітей і вчіть їх цінувати свої сильні сторони. Найкращий захист, який можуть запропонувати батьки, - це зміцнення почуття власної гідності і незалежності своєї дитини і його готовності вжити заходів у разі потреби. Обговорюйте і практикуйте безпечні, конструктивні способи реагування вашої дитини на слова і дії хулігана. Разом придумуйте основні фрази, які дитина може сказати своєму кривдникові твердим, але не ворожим тоном, наприклад: «Твої слова неприємні», «Дай мені спокій» або «Відчепися».

2. Фізичний  булінг
Що це таке: фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає у багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.
Приклад: з дитини привселюдно стягують штани на дитячому майданчику.

 

Характерні ознаки: коли це відбувається, багато дітей не розповідають своїм батькам про інцидент, тому необхідно стежити за можливими попереджувальними сигналами і непрямими ознаками, такими як незрозумілі порізи, подряпини, забої, синці, відсутній або порваний одяг, часті скарги на головний біль і біль в животі.
 

Що необхідно робити:
якщо ви підозрюєте, що вашу дитини піддають фізичному насильству, почніть випадкову розмову - запитайте, як справи в школі, що відбувалося під час обіду або на перерві, по дорозі додому. На основі отриманих відповідей з'ясуйте у дитини, вів хтось себе образливо щодо неї. Намагайтеся стримувати емоції. Підкресліть важливість відкритого, постійного зв'язку дитини з вами, вчителями або шкільним психологом. Документуйте дати і час інцидентів, пов'язаних зі знущаннями, відповідну реакцію залучених осіб та дії, які були зроблені.

Не звертайтесь до батьків хулігана (хуліганів), щоб вирішити проблему самостійно. Якщо фізичне насильство над вашою дитиною триває і вам потрібна додаткова допомога за межами школи, зверніться в місцеві правоохоронні органи. Існують закони про боротьбу з залякуванням і домаганнями, які передбачають оперативні коригуючі дії.

3. Соціальний булінг
Що це таке: соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, будь це трапеза за обіднім столом, гра, заняття спортом або ж громадська діяльність.
Приклад: група дівчаток в танцювальному класі обговорює вечірку у вихідні та обмінюється фотографіями, не звертаючи при цьому ніякої уваги на одну дівчинку, яку діти вирішили не запрошувати, вдаючи, що її не існує.

 

Характерні ознаки: стежте за змінами настрою своєї дитини, її небажанням підтримувати участь в компанії однолітків, і більшим, ніж зазвичай, прагненням до самотності. Дівчата частіше, ніж хлопчики, відчувають соціальну ізоляцію, невербальне або емоційне залякування. Душевний біль від такого виду булінгу може бути таким же  сильним, як від фізичного насильства, і тривати набагато довше.
Що необхідно робити:
використовуйте вечірній час, щоб поговорити з дітьми про те, як пройшов їх день. Допомагайте їм у всьому шукати позитивні моменти, звертайте увагу на хороші якості дітей і переконайтеся, що вони знають, що є люди, які їх люблять і завжди готові подбати про них. Зосередьтеся на розвитку їх талантів та інтересів до музики, мистецтва, спорту, читання і позашкільних заходах, щоб ваші діти могли будувати взаємини поза школою.

4. Кіберзалякування
Що це таке: кібербулінг полягає в звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні і неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень в соціальних мережах.
Приклад: хтось розміщує в соціальних мережах наступний текст: «Петро повний невдаха. Чому хтось взагалі з ним спілкується ?! Він же гей».

 

Характерні ознаки: стежте за тим, чи проводить ваша дитина більше часу в Інтернеті, спілкуючись в соціальних мережах, чи буває при цьому сумна і тривожна. Навіть якщо вона читає неприємні повідомлення на своєму комп'ютері, в телефоні або планшеті, це може бути її єдиним способом соціалізації. Також звертайте увагу, чи є у дитини проблеми зі сном, чи просить вона залишитися вдома і не ходити до школи, або відмовляється від улюблених занять.
 

Що необхідно робити:
повідомлення образливого характеру можуть поширюватися анонімно і швидко, що призводить до цілодобового кіберзалякування, тому спочатку встановіть домашні правила користування Інтернетом.

Будьте в курсі популярних і потенційно образливих сайтів, додатків і цифрових пристроїв, перш ніж ваша дитина почне використовувати їх. Дайте дитині знати, що ви маєте намір відстежувати її діяльність в Інтернеті. Скажіть їй про те, що, якщо вона піддається кіберзалякуванню, вона не повинна втягуватися, реагувати або провокувати кривдника. Замість цього йому необхідно повідомити про це вам, щоб ви змогли роздрукувати провокаційні повідомлення, включаючи дати і час їх отримання.

 Повідомте про кіберзалякування в школу та Інтернет-провайдеру. Якщо кібербулінг загострюється і містить загрози і повідомлення явного сексуального характеру, зв'яжіться з  правоохоронними органами.

Якщо дитина повідомляє вам про те, що вона або ще хтось піддається булінгу підтримайте її, похваліть дитину за те, що вона набралася сміливості і розповіла вам про це, і зберіть інформацію (при цьому не варто сердитися і звинувачувати саму дитину). Підкресліть різницю між доносом з метою просто неприємність дошкулити комусь і відвертою розмовою з дорослою людиною, яка може допомогти. Завжди вживайте заходів проти булінгу, особливо якщо насильство приймає важкі форми або постійний характер, зв'яжіться з учителем або директором школи вашої дитини, щоб контролювати ситуацію до тих пір, поки вона не вирішиться. 

 

Додаткова інформація також:

https://mon.gov.ua/ua/tag/protidiya-bulingu

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya-bulingu/korisni-posilannya-shodo-temi-antibulingu

http://www.stopbullying.com.ua/adults/advices/15

https://www.5.ua/suspilstvo/moia-dytyna-zhertva-bulinhu-shcho-robyty-batkam-praktychni-porady-vid-psykholoha-175094.html

https://bilyayivka.city/read/card/3080/scho-take-buling-ta-chomu-pro-nogo-treba-znati-vsim-batkam-poyasnyuyut-u-centri-socialnih-sluzhb

https://humanrights.org.ua/material/jiak_poboroti_buling_instrukcijia_dljia_ditej_ta_doroslih_

 


ВЕЙП - КОРИСТЬ ЧИ ШКОДА?

Вейп — це електронна сигарета, по суті — міні-інгалятор. Додаєш у неї сиропчик і отримуєш пар, який вдихаєш. А сиропчики бувають різні, з різними ароматизаторами, з нікотином тощо. І воно таке пахуче, начебто приємне, смачне, що так і хочеться його спробувати. Затягуєш оте все пахуче собі в рота, в легені.

То ж тут у нас і питання: вейп безпечний чи шкідливий?

Що ми в себе затягуємо?

Ми це питання вирішили розкласти на нашій пасьянс-дискусії за методом Дискусійного Клубу Полтава.

Картки аргументи на користь безпечності підготував і кине Мармок (дискусійне прізвище). Картки аргументи на користь шкідливості — Кіхот (дискусійне прізвище).

Аргументи сторін

Перший синій аргумент безпечності вейпа

Мармок: В ньому пар, а не дим.

Якщо що, то у вейпі пар, а не дим. А пар — це, знаєте, коли ви ставите чайник, то він закипає і з нього виходить пар. Але ж всі можуть вдихнути пар багато разів протягом життя. І нічим не захворіти. Так, виглядає він як дим. Але це зовсім різні речі.

Перший синій аргумент шкідливості вейпа

Кіхот: Вейп — це перший крок до звичайних сигарет.

У лютому цього року на сайті журналу Американської медичної асоціації розміщені матеріали наукового дослідження стосовно впливу куріння вейпу на подальше куріння звичайних сигарет. Дослідження показало, що ті підлітки, які курять вейп, у два раза частіше за підлітків, які цього не роблять, через рік будуть курити вже звичайні сигарети. Тобто, вейп — це перша сходинка до звичайних сигарет. Той, хто зробив перший крок, як правило, робить і другий.

Другий зелений аргумент безпечності вейпа

Мармок: В ньому менше хімії, ніж в сигаретах.

Так, у вейпі, як і у сигаретах, є хімія. Можливо, барвники, нікотин в деяких заправках. Але порівнюючи з сигаретами це копійки.

Так, воно не несе нічого корисного. Але й поганого. Це як рідка цукерка.

Другий зелений аргумент шкідливості вейпа

Кіхот: Тютюнові компанії підсовують вейп замість звичайних сигарет.

На сайті компанії Блумберг розміщено журналістське розслідування з питання, хто ж у світі просуває продажі вейпу. З’ясувалося, по-перше, що це ті компанії, які продають сигарети. По-друге, ці компанії виділяють великі гроші на боротьбу з курінням. З першого погляду — дивно. Невже вони хочуть самі себе знищити?

Зовсім ні. У всьому світі кількість курців зменшується. То ж тютюнові компанії почали шукати вихід з цієї ситуації. І знайшли цей вихід у вейпі. Причому прибуток від вейпу більший за прибуток від сигарет.Таким чином тютюнові компанії те, що називається, перевзуваються в повітрі.

Третій червоний аргумент безпечності вейпа

Мармок: Експерименти підтверджують безпечність вейпу.

Вже проводили багато експериментів по цій темі. І, як правило, нічого поганого не знайшли. Легені, кров, печінка — все було в нормі.І таких прикладів можна наводити багато. Це можна прочитати на сайті Хабр. Там наведені результати дослідження, опублікованого в журналі «Записи внутрішньої медицини». Дослідження показали, що у курців вейпу в організмі накопичується значно менше токсичних і канцерогенних сполук, аніж у курців звичайних сигарет.

Я можу сказати, що вейп повністю безпечний.

Третій червоний аргумент шкідливості вейпа

Кіхот: ВОЗ рекомендує заборонити продаж вейпу неповнолітнім.

Що таке ВОЗ? ВОЗ — це всесвітня організація охорони здоров’я. Основне завдання якої — вирішення міжнародних проблем охорони здоров’я населення Землі. ВОЗ — це найвищий орган на нашій Планеті, який займається питаннями охорони здоров’я.

ВОЗ відносить електронні сигарети, або вейп, до електронних систем доставки нікотину. Тобто, це такий своєрідний іграшковий паровозик, який втягує вагончиками в людину нікотин. Разом з нікотином завозять в людину пропіленгліколь з гліцерином, ароматизатори. У доповіді ВОЗ стосовно вейпу сказано, що кількість завезеного в організм нікотину може бути різною, від малої до великої, залежно від розчину, який застосовується, від виду вейпу, від характеру затяжок курця. Ну добре, завезли в організм людини нікотин, і що?

Нікотин може давати негативні наслідки під час вагітності та сприяти виникненню серцево-судинних захворювань, захворювань нервової системи та ракових хвороб. На погляд ВОЗ, цього достатньо для того, щоб застерігати дітей, підлітків, вагітних жінок та жінок того віку, коли вони можуть народжувати, від куріння як сигарет, так і вейпу.

В цій же доповіді сказано, що аерозоль вейпа не є всього лише «водяним паром», як це часто кажуть при рекламі. У ньому може міститися купа різних шкідливих речовин, як і у звичайних сигаретах.

Далі ВОЗ пише, що завдяки вейпу діти прилучаються до куріння. І це перша сходинка до переходу на звичайні сигарети. Тобто, те, що ми казали в першому аргументі. Тому підсумкові рекомендації ВОЗ в цій доповіді — заборонити продаж вейпу неповнолітнім.

Висновок

Після озвучування підготовлених аргументів сторони у вільному стилі їх обговорили. Всю динаміку дискусії і зіткнення сторін можна глянути на відео.

А розкладений пасьянс показує, що назвати вейп масивним словом шкідливий достатніх підстав немає. Потенційно шкідливий — так точніше. В цілому вейп безпечніший сигарет. Недарма його використовують завзяті курці, щоби кинути палити — переходять з важкого на легший нікотиновий паровозик.  Але, приміром, для підлітків ситуація інша. Вони починають з нуля. І занурюються у вейповий пар. А далі за паром піде сигаретний дим. 

У всякому разі, Всесвітня організація охорони здоров’я відносить вейп до електронних систем доставки нікотину. То ж це сигарета. Звичайна електронна сигарета. У разі застосування нікотинової заправки. То ж і відношення до вейпу має бути, як і до звичайних сигарет. Без усіляких там ля-ля-ля.


  • Поради батькам про виховання підлітка

Дивитись далі>>>

 

  • Як вивчити уроки без стресу. Поради батькам.

Дивитись далі>>>

 


Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.

2. Батьки здобувачів освіти мають право:

-захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

-звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

-обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

-брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

-завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

-брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

-отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

-виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

-сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

-поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

-дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

-формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

-настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

-формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

Державна служба
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Календар свят. Мова, граматика, спілкування
Архів записів